Ak47 kabeláž s pojistkou

10. listopadu 2017 v 21:45 | Chuck |  Naše dílna DIY
Po koupení nové baterie jsem měl dost těch prokletých TAMIYA konektorů a rozhodl jsem se přejít na DEAN konektory, které zvládnou až 100A. Abych do pažby narval větší baterii, musel sem někam nastrkat kabely od baterky i s konektorem. Původní instalace je pěkná prasárna. Na kabelu je plastové pouzdro na 25A pojistku (rychlou) a ve spoji mezi tělem a pažbou je další Tamiya konektor. To je zbytečný přechodový odpor navíc! Pojistka se mi rozpadla v ruce a nechápu jak mohla přesnést aspoň 10A.

Fotky staré kabeláže mezi baterkou a tělem zbraně:




Pažba drží na třech šroubech které jdou do konzolí na konci zbraně. Po odstranění šroubů jde pažba snadno vytáhnout a pak lze rozpojit konektor.
Asi nikoho nepřekvapí, že vodiče vedoucí dál do zbraně jsou asi polovičního průřezu než ty od baterie. Tady dobře platí "Co oko nevídí, to srdce nebolí" .
Místo spoje s konektorem jsem napájel nový kus kabelu z 6,3mm fastony pro zapojení auto pojistky a celek zakončil DEAN konektorem. Toto řešení je mnohem skladnější a navíc se mi pod baterku vejde další záložní pojistka pro každý případ.
Spoje jsem izoloval teplem smrštitelnou bužírkou a omotávačkou na kabely. Prostě co bylo po ruce. Jako pojistku jsem použil starou ze sady z auta, ale když byste dneska kupovali novou chtějte čirou barvu-25A. Tímto zákrokem si zlepšíte odezvu na spoušť a lehce zvýšíte kadenci bez velkého rozebírání zbraně.

Fotky nové kabeláže:

Auto pojistka ve fastonech:

DEAN konektor:


Závěr:
Auto pojistka stojí asi 3kč, fastony 3kč a za pár DEAN konektorů dáte kolem 30kč takže celá sranda vyjde určitě do 50kč. Doporučuju všem si udělat aspoň tuhle malou úpravu která vám o něco sníží přechodový odpor na cestě od baterie k motoru. Navíc získáte v pažbě prostor navíc třeba pro tříčlánkovou lipolku.
 


Aktuální články

Reklama